Salg Privat

Tilbage til Køb og salg

Her kan du finde hele LANCIA’er der er til salg fra medlemmer af klubben eller fra andre:


Lancia Delta HF Integrale. Årgang 1988.  KUN kørt 144xxx km

Der er her tale om en unik urestaureret og *rustfri Integrale 8v af første aftapning., dvs. at den har den ”rigtige” kraftfordeling på transmissionen, 56% på forakslen og 44% på bagakslen.

Bilen står i den originale lakering, så der er intet skjult under et tykt lag maling. En omlakering ville klæ den, da der for de første vandbaserede basefarver, var lidt problemer med vedhæftningen af klarlakken.

Bilen er løbende blevet serviceret, med tandremme, olie og filtre, samt ventiljustering. Der er monteret en justerbar gul Koni undervogn, med tilhørende fjedre. Stålflex bremseslanger. Bananmanifold i Rustfri stål er monteret og skulle give ca 15 hk ekstra.

Bilen leveres nysynet.

De aller fleste beslag, broer, bærearme i undervognen er blevet varmgalvaniserede for ca 15 år siden og fremstår som nye.

Den er kun hulrumsbeskyttet, så bunden af biler står med intakt original gummihud, så der er ikke noget der er dækket af et tykt lag tectyl og man kan derfor se hvad man får! Kan ses på lift.

Der er 16” ATS fælge monteret med helt nye Pirelli P Zero og de originale 15” fælge er monteret med helt nye Proxes R88 gadeslicks.

*rustfri- Den har en helt typisk for årgangen, lille reparation i bagkanten af taget.

Bilen udbydes efter moden overvejelse og med drøftelse med Delta kyndig medlem af Lancia klubben, til kr200.000,-  Der kan gives afslag ved hurtig handel.     Reg. Nr. VK24938

For yderliger information og spørgsmål, ring til Jørgen Birkbak 26903998 eller birkbak@gmail.com

Flere billeder kan mailes ved seriøs henvendelse.


Lancia Beta Coupé 2000 IE automatic

Årgang 1983, 3 ejere – den 1. ejer i Svejts havde den i ca 20 år, den 2. ejer boede på Fyn, og jeg har som den 3. ejer haft den siden medio 2006

Det er en skøn og meget sjælden Beta i virkelig fin stand – læderindtræk, hård støddæmpning og en perfekt gearkasse, der skifter ultra hurtigt – den kører som regel en gang om ugen og gearkasseolien bliver skiftet hvert år for at sikrer, at automatgearet fungerer optimalt

På motorclassic 2017 på Charlottenlund Travbane fik denne Coupé Harald Nyborgs Ærespris

Akselafstanden i en Coupé er 19 cm kortere end i en HPE, så køreegenskaberne er endnu bedre og mere kontante end HPE’ens, der meget fine og helt nutidige

IE står for direkte indsprøjtning og elektronisk tænding, der er let at justere – i modsætning til Beta’er med 2 trinskarburatorer, der kæver en ekspertise som stort set ikke findes mere

Efter købet blev den splittet ad, ruderne blev taget ud og der blev lavet mindre pladearbejde i de bageste hjulkasser – inden den blev lakeret, samlet igen og indregistreret

Den originale Servicebog og Instruktionsbog på tysk medfølger, men elles er der begrænset dokumentation for drift og vedligehold, da jeg sammen med en god ven, der er mekaniker og motorsportsudøver, selv har stået for vedligehold og reparationer

Der er dog dokumentation for blandt andet rustbehandling hvert andet år, sommer/vinter hjulskift og afbalancering samt udskiftning af læderbetrækket på forsæderne

Den har nu kørt lidt over 162.000 km, og tandremmen er sidst skiftet ved 161.000 km

Bilen har, så længe jeg har haft den, stået i en ventileret garage, når jeg ikke kører i den

– skattemæssigt kan den få veteranstatus, kort efter at den har været til syn primo juni då

Pris – 104.000 kr, inkl sommer-, vinter- og reservedæk på Cromodora letvægtsfælge mm

Der medfølger blandt andet en liste over de udskiftninger, der er foretaget – fx af startmotor, og om det, der ikke er originalt – fx udstødningen og den sorte maling på de rustfrie lister omkring ruderne, der er fjernet, samt en række tips om drift og vedligehold – fx om vinduesviskerne, der ikke kan fås på enhver tankstation, farvekode, tændrør, nøglernes numre mm

Skriv eller ring til Michael C Hartmann på mch@mchcom.dk eller 26 11 55 90 for mere info

Billeder:

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Indrykket forår 2018.