Til den store tegnebog

Hvis man virkelig gerne vil spendere penge i den helt store stil, så skal man som Lancia-liebhaver tage en tur til Norge. Der står en Fulvia 1600 HF til salg til den nette sum af 696.000 norske kroner.

For de penge får man et skarpslebent rally-våben, der har kørt klassisk Monta Carlo rally seks gange. Bilen skulle være i perfekt stand. Kig annoncen her

Bemærk i øvrigt, at ifølge norsk købelov har man ved køb af denne bil 5 års reklamationsret mod skjulte fejl og mangler…..

Peter Tibell

Vi har fået at vide at en kendt lancista, Peter Tibell, fra Sverige er død. Alle som har deltaget i de nordiske træf kender Peter, om ikke for andet så fordi han talte svensk og dansk lige godt. Hans mor var dansk, og han var altid med på både det danske og det svenske hold ved den traditionelle afsyngelse af nationalsange.

Peter var under behandling for en kræftsygdom, som han mente var under kontrol, men en lungebetændelse var for meget for hjertet. Det var altid hyggeligt at møde Peter som dels var et uhyre venligt og behageligt menneske og dels en meget kyndig kender af Lancia Delta. Han vil blive savnet af mange.

Niels Jonassen

Undskyld det støver

Vi er i gang med omlægning af klubben hjemmeside, der kan være enkelte ting der ikke fungerer som normalt. Alle burde være blevet oprettet som brugere som på den gamle side, men vi har ikke fået sendt mails rundt til alle om dette endnu. Kan du ikke logge ind og har ikke fået at vide hvordan per email endnu? Kontakt da DLR@lanciaklub.dk

Der vil være grundig gennemgang af sidens funktionalitet i det kommende nummer af Granturismo!

Er du i tvivl om du er blevet logget ind? Hvis du kan se medlemslisten under Klubben er du blevet logget ind!

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

Fulvia Zagato i Danmark

Der har godt nok været nogle rygter om at der befinder sig en Fulvia Zagato i landet. Men vi har ikke rigtig kunnet finde ud af hvor den befinder sig. Nu er vi kommet et skridt længere i detetektivarbejdet:

Claus Ebbersfeldt, landets mest velskrivende klassiker-blogger har været på besøg i en lade fyldt med klassikere et sted i det jyske. Blandt mange andre biler fandt han en rød Zagato. Se blog-indlægget her.

NYT: Dyreste Aurelia GT nogensinde?

1.5 mio. euro – det er da en heftig pris for en Aurelia GT! Jeg troede egentlig prisen på sådan en bil lå på omkring 80-100.000 euro, men prisen på denneher B20 årgang 1953 er fuldstændig uden for enhver sund fornuft. Godt nok er det en én-ejers bil, sikkert i fineste stand, men alligevel…..

Se bilen på autoscout.it her 

Fin er den – men kan den virkelig koste 1.5 mio euro?

 

Lancia-ejere i Danmark

Vi vil her fortælle lidt om klubben, dens formål, dens kalender samt historier fra begivenheder i klubben. Dansk Lancia Register er en klub for alle der enten ejer, eller interesserer sig for det fornemme gamle Italienske bilmærke LANCIA.

Dansk Lancia Register blev stiftet i 1989 og er for alle der ejer en Lancia-bil. Fra de ældste til de nyeste. Vi hævder at Lancia-biler gennem alle de mange år har fastholdt et fælles præg af teknisk kvalitet og høj ydeevne. Det har altid været biler til folk der var bevidste om deres kørsel, og som kunne mærke forskel på skidt og kanel.

Læs mere om klubben


[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=iuZirvnzwqg&feature=player_embedded]